Zbog čega je bolje raditi iz kancelarije: Kako radni prostor i atmosfera utiču na produktivost?
Ekonomija Vesti
Bojne promene na planu organizacije poslovnih procesa modernih poslovanja, koje su mahom u vezi sa munjevitim tehnološkim napretkom, otvaraju pitanje najboljeg načina angažovanja zaposlenih. Mnoge kompanije su nastupanjem pandemije virusa korona bile podstaknute da prigrle određene benefite modernih tehnologija koje im omogućuju angažovanje svojih zaposlenih po takozvanom remote modelu, što je vremenom postalo česta praksa, nevezano za aktuelna dešavanja na globalnom planu.
Praktikovanje rada od kuće se u određenim slučajevima ispostavilo kao sjajna solucija, ali je istovremeno dovelo i do izvesnih nezadovoljstava, koja se odnose na pitanje produktivnosti i postizanja željenih rezultata u neadekvatnim uslovima. U tekstu koji je pred nama se, stoga, bavimo uticajem radnog prostora na tok radnih procesa i efikasnost u obavljanju radnih zadataka, kao i razlozima zbog kojih je rad iz kancelarije rešenje koje više ide u prilog ostvarivanju poslovnog uspeha.
Komunikacija u okviru kolektiva
Iako moderne tehnologije nude rešenja za komunikaciju u okviru kolektiva za kompanije koje praktikuju remote ili hibridni model rada, činjenica je da ne postoji sredstvo komunikacije koje može u potpunosti da zameni živu reč. Naročito za one koji rade u timovima, komunikacija sa kolegama je ključna za uspešno obavljanje radnih zadataka. Ukoliko se opredelimo za rad iz kancelarije, možemo direktno sa članovima tima da iskomuniciramo svaki eventualni problem ili nedoumicu, što značajno doprinosi kontinuiranom radu na zadacima koji su pred nama. Pisana komunikacija koja se praktikuje u remote timovima takođe dovodi do rizika od pogrešnog tumačenja.
Imajmo na umu da razgovor licem u lice podrazumeva i elemente neverbalne komunikacije, kao što su izrazi lica, gestikulacija i ton govora. Ukoliko isključimo ove faktore, moguće je da dođe do nesporazuma koji nesumnjivo negativno utiču na tok rada. U ovom kontekstu, još jedna od prednosti rada iz kancelarije jeste zbližavanje sa kolegama, lakše uspostavljanje timskog duha, koji je od velikog značaja za postizanje dobrih rezultata.
Dostupnost neophodnih sredstava za rad
Ne bismo li neometano radili i naposletku uspešno finalizovali radne zadatke, važno je da raspolažemo svim neophodnim sredstvima za rad, što često nije slučaj ukoliko ne radimo u prostorijama firme. U službenim radnim prostorima zaposlenima je obezbeđen sav potreban kancelarijski materijal, ne bi li oni mogli da ga koriste od početka do kraja rada na svojim radnim zadacima. Neovisno o tome u kojoj industriji radite, određena sredstva za rad, među kojima je i potrošna kancelarijska oprema, će vam biti potrebna u manjoj ili većoj meri. Ukoliko ostanete bez zaliha materijala za rad, doći će do zastoja u vašem radnom procesu i samim time odlaganja postizanja ciljeva koji su pred vama.
Definisan prostor za rad
Jedna od najvećih manjkavosti rada od kuće je zapravo nemogućnost definisanja prostora za rad, što istovremeno dovodi i do distrakcija u radu i gubljenja fokusa. Jasno definisan prostor za rad u velikoj meri pomaže da se usredsredimo na svrhu našeg boravka u datom prostoru i isključimo sve eksterne faktore koji mogu da nam naruše koncentraciju i dovedu do upitnih poslovnih odluka. Od momenta kada stupimo u kancelariju, svesniji smo početka radnog vremena, te ćemo samim time da budemo posvećeni svome cilju u poslovnom kontekstu.
Distrakcije u toku rada od kuće, pri tome, nisu samo u vezi sa nejasno određenim radnim prostorom, već i u vezi sa dinamikom života u našem domu, obavezama i navikama članova domaćinstva, te mogu biti i sasvim neočekivane i u vezi sa dešavanjima u okolini našeg doma, kao i upadanjem u dobro poznatu zamku usputnih kućnih poslova u toku radnog vremena.
Prilagođenost prostora potrebama zaposlenih
Čak i ukoliko uspemo da definišemo prostor za rad kod kuće, činjenica je da je potrebno zaista mnogo truda da taj prostor istinski prilagodimo svojim potrebama. Ovo se ne odnosi samo na dostupnost sredstava za rad, već i na funkcionalnost samog prostora, tip i raspored nameštaja i osvetljenje. Oficijelne kancelarije uglavnom podrazumevaju kombinovanje elemenata prostora sa ciljem olakšavanja obavljanja konkretne delatnosti, te će stolice biti usklađene sa radnim površinama, a radne površine sa opremom za rad i načinom njene upotrebe. Ovo u velikoj meri doprinosi uspešnijem radu i naposletku zdravlju, budući da ovakva usklađenost podržava i pravilno držanje tela i preventuje nastanak zdravstvenih tegoba koje su u vezi sa svakodnevnim boravkomu nepravilnom položaju.
Ukoliko se dvoumite u vezi sa modelom angažovanja koji želite da praktikujete, imajte na umu da je koncept rada iz kancelarije sa razlogom još uvek osnovni način rada većine uspešnih kompanija. Sa ciljem postizanja željenih rezultata, poslovnog uspeha i napretka, trebalo bi da vodimo računa o usklađenosti svojih potreba u ovom kontekstu i uslova u kojima radimo, te ćemo naposletku biti zaista zadovoljni svojom produktivnošću i izbeći zastoje koji mogu da utiču nepovoljno na naš radni proces.
Srodni tekstovi:
Koji fakultet upisati?
Jedna od prednosti života odraslih ljudi je to što samostalno mogu da donose odluke, ne moraj...
Detaljnije7 stvari koje treba da znate o Baliju pre nego što ga posetite
Bali je nesumnjivo savršeno mesto za one koji žele da iskuse tropski raj sa pomalo svega. Od ...
DetaljnijeNeophodno učenje engleskog jezika kroz primenu obrazovnih metoda
Među najrasprostranjenijim grupama jezika, engleski pripada milionskoj grupi govornika. Na osnovu pr...
DetaljnijePrirodna rešenja za kašalj
Kašalj pa i takozvano nakašljavanje kao i kašljucanje nešto je št...
Detaljnije