Koje sve markentiške trikove koriste prodavci velikih prehrambenih lanaca?


Ekonomija Ekonomija


Veliki prehrambeni lanci stvaraju značajnu konkurenciju u oblasti trgovine jedni drugima. Postalo je svojevrsno „takmičenje“ kako najbrže i najduže ostvariti privlačenje novih kupaca, zatim zadržati postojeće i povećati prodaju i zaradu. 

Savremeni tržišni uslovi iznedrili su različite načine za postizanje prednosti i razlikovanje od konkurencije. U tome pomažu mnogi marketinški trikovi, koji ističući korist i značajnost za kupce, ujedno kreiraju veliku vrednost za prodavce robe široke potrošnje.


Prvi trik: Izlaganje proizvoda i cena


U trgovinskim lancima postoje osobe koje su zaposlene isključivo da vode računa o rasporedu proizvoda i cena. Nekada su to bili komercijalisti, tačnije merčendajzeri, koji raspoređuju proizvode i cene određenih proizvoda. Danas sve češće sami lanci zapošljavaju svoje stručnjake u ovoj oblasti. Razlog je što pozicioniranje ima veliki uticaj na privlačenje pažnje i ponavljanje kupovine u objektu. U visini očiju izlažu se proizvodi čiji je cilj brza prodaja u velikim količinama, jer privlače najviše pogleda. Takođe, kada govorimo o cenama, one se izražavaju upečatljivim bojama i većim fontovima. To se posebno odnosi na akcijske cene i sniženja, koje su obično istaknute na većem formatu, jer kupci vole da kupuju artikle koji su sniženi.


Drugi trik: Stampanje kataloga


Pored isticanja cena, stampanje kataloga sa proizvodima koji su vikendom, sedmično ili mesečno na akciji, predstavljaju odličan trik za prodavanje robe.  Oni se dele velikom broju kupaca i potrošača, pa je njihova obimna štampa vrhunskog kvaliteta troškovno opravdana. Ovi katalozi nose se sa sobom iz objekta, pa ih pored kupaca mogu prelistati i ukućani i prijatelji. Vrlo su popularni i vidljivi, pa se zato i štampaju, bez obzira na broj strana. Odlični su za poređenje cena sa drugim objektima, ali to znaju i sami prodavci, pa u ove materijale plasiraju one proizvode za koje zasigurno znaju da imaju najpovoljniju cenu. 


Treći trik: Formiranje cena


Formiranje cena u trgovini pod regulativom je države i zakona, proizvođaća i samih potrošača. Stoga, uz maksimalno poštovanje zakona i potrošača, cene se često formiraju „sa zarezom“, odnosno ne kao celi brojevi. Razlog je privlačenje pažnje, jer kupci pamte prve dve cifre i vole da vide manju cenu, makar i razlika bilo u nekoliko para, pre nego veću, zaokruženu cifru. Ove, psihološke cene, podsticajno deluju na obim prodaje i čine kupce zadovoljnijim kupovinom, posebno kada se radi o velikim nabavkama, pa se jave i određene uštede. Takođe, isticanje akcijskih cena i onda kada nisu puno snižene jedan je od načina privlačenja pažnje. Naravno, cena mora biti i zaista snižena, ali ne mora u velikom rasponu.


Četvrti trik: Promocije u objektima


Promocija je moćan instrument marketinga. Direktno promovisanje proizvoda moguće je i vrlo izvodljivo u velikim trgovinskim lancima. Naime, kupcima se prezentuju proizvodi, njihove akcijske cene i daje mogućnost gratis isprobavanja i konzumacije na licu mesta. To će uticati na razvoj interesovanja kupaca, a i želju da ako dobiju neki poklon, ili mogućnost probe besplatne, kupe i više nego što su planirali. Ovaj vid promovisanja proizvoda je ciljno usmeren ka povećanju obima prodaje, ali uz isticanja značaja samog kupca i potrošača, na osnovu toga što im se daje mogućnost da bez novčanog izdatka testiraju proizvod i razviju želju za kupovinom. 

Aktivnosti marketinga usmerene su krajnje na zadovoljstvo kupaca, prodavaca, posebno u pogledu povećanog obima prodaje. Trikovi koji u tome pomažu su brojni i raznoliki. Ipak, izlistana su neka univerzalnija rešenja koja se mogu sresti u savremenim prehrambenim trgovinskim lancima, dajući mogućnost direktnog sticanja benefita za obe strane – kupca i prodavca. 






Srodni tekstovi:


Zdrava hrana, pre svega!

Da bi se pravilno održavala zdrava ispravnost hrane, neophodno je redovno čišćenje i održavan...

Detaljnije

Prašak za bebe – jedna od ključnih stavki za zdravlje vašeg deteta

Beba u dom unosi novu, posebnu energiju, ali i pojačanu pažnju oko sitnica koje do skora niste ni pr...

Detaljnije

Specifičan ukus kafe doprinosi čestoj upotrebi

Od davnina se specifičan ukus kafe smatra posebnim i jedinstvenim izborom u procesu ispijanja. Ljubi...

Detaljnije

Za mladost lica bez hirurgije

Bore umeju da uplaše, baš kao i prve sede vlasi, ali ih se ne treba stideti, jer uvek ...

Detaljnije
Copyright © 2018 Moj Bazar. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS