Saveti za otvaranje brze hrane
Hrana i piće Hrana i piće
Iako brza hrana ostavlja negativne posledice na organizam, svi uživamo u ukusima ovog tipa ishrane. Stoga se otvaranje brze hrane i te kako može isplatiti na duže staze. U redovima koji slede istaći ćemo najvažnije stavke na koje bi trebalo da obratite pažnju ukoliko se odlučite sa pokretanje fast food biznisa.
Jedan proizvod ili više proizvoda?
Pod pretpostavkom da u glavi već imate određenu ideju o meniju, predlažemo da sve stavke stavite na papir. Kako je formiranje menija nužno povezano sa ostalim koracima, lista će svakako biti korisna i u budućnosti (recimo pri kupovini opreme). Konkurentski lokali pretežno prodaju raznovrsnu brzu hranu, od proizvoda sa rošitilja pa sve do poslastica, ali neretko se dešava da se otvori i lokal sa „jednostavnom ponudom”. Jelovnik u takvim objektima zasniva se na samo jednoj vrsti hrane, poput palačinaka ili prodaje tosteva. Formiranje menija će svakako uticati i na kasniji odabir lokala, tako da bi bilo poželjno da pravovremeno završite sa tim korakom.
Pronađite adekvatan lokal
Lokacija lokala će biti ključna ukoliko želite da vaš poslovni projekat uspe. Kako je reč o restoranu brze hrane, lokali u blizini škola, fakulteta, kafića ili drugih često posećenih ustanova trebalo bi da budu apsolutni prioritet. Predlažemo da prvo napravite selekciju lokala sa dobrom lokacijom, te da nakon toga sistemom eliminacije dođete do idealnog poslovnog prostora. Bez obzira na to da li ćete odabrati kiosk ili lokal sa većim brojem prostorija, Zidart agencija za nekretnine će vam zasigurno ponudi kvalitetne opcije. Imajte na umu da bi lokal sa pogodnom lokacijom mogao da osigura dobru posećenost, ali da neće značiti previše ukoliko se ne fokusirate i na druge stavke.
Adaptirajte prostor
Za zaradu je ključna kuhinja, tako da imperativ treba da bude na nabavci kvalitetnih aparata i uređaja. U slučaju da ste se odlučili za otvaranje kioska brze hrane, adaptacija prostora neće oduzeti puno vremena. Sve što će biti nužno jeste da nabavite potrebne kuhinjske uređaje i uredite prijemni pult ili šank za posetioce. Prilagođavanje prostora restorana brze hrane će biti skuplje, jer će pored standardne opreme zahtevati kupovinu nameštaja ili čak unutrašnje radove. Naravno, kuhinju ne morate natrpavati bespotrebnim uređajima, već je treba opremiti u skladu sa formiranim menijem.
Pored standardne opreme, ugostiteljski objekti moraju da imaju obezbeđeno grejanje za zimsku sezonu, kao i rashladne uređaje za letnji period. Takođe je neophodno da lokal ispunjava sve minimalne tehničke i sanitarno-higijenske uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti.
Uposlite iskusne radnike
Kvalitetna ponuda u ugostiteljskom objektu je dobar korak ka stabilnom biznisu, ali ne naročito značajna ukoliko ne zaposlite iskusne radnike u kuhinji. Pored toga što su već „uigrani i naviknuti na teren”, iskusni radnici će biti znatno brži i efikasniji od početnika. To će se najbolje primetiti za vreme velikog odmora ili poslovnih pauza, kada su gužve u restoranima najveće. Umešni radnici su takođe upoznati sa osnovnim pravilima o poštovanju sanitarnih normi, što je svakako ključna stavka. Naravno, ne kažemo da je loše uposliti neiskusne radnike, ali morate biti svesni da sa njima uvek postoji izvestan rizik. U kuhinji ili za roštiljom, ljudi se mogu lako zbuniti, tako da bi trebalo da ozbiljno pristupite regrutaciji osoblja. Imajte na umu i osobine poput ljubaznosti, tona glasa ili spretnosti sa novcem (posebno za male lokale).
Kreirajte brend
Brending je sastavni deo svakog uspešnog biznis projekta, tako da će biti nužno da se postarate i oko ove stavke. Pre svega, trebalo bi da odaberete dve do tri boje koje će biti karakteristične za vaš brend. To može biti bilo koja kombinacija kolorita, a naš predlog je da se fokusirate na svetlije nijanse kako bi sve izgledalo „prijatnije za oči”. Za kreiranje logotipa vašeg restorana bi bilo najbolje da angažujete profesionalne dizajnere, ali ako ste spretni, možete da pokušate i sami. Iako deluje nepotrebno, preporučujemo da se logo nađe svuda pa čak i na kesama ili salvetama. Što se tiče vizuelnog identiteta, odštampajte nekoliko nalepnica za prednju stranu lokala i potrudite da izgleda upečatljivo. Obratite pažnju i na društvene mreže.
Radite na marketingu
Popularne društvene mreže poput Instagrama, TikToka ili Fejsbuka mogu biti odlična platforma za oglašavanje lokala. Međutim, pre no što „pustite reklame”, potrudite se da naloge ispunite kvalitetnim sadržajem. Na pretraživaču možete da pronađete puno besplatnih šablona za objave, ali nemojte da zaboravite da koristite svoje karakteristične boje. Većina slika se može editovati, tako da čak i ukoliko ne nađete obrazac sa vašim bojama – moći ćete da ga izmenite. Što se tiče TikToka, zaista ćete morati da snimate kreativan i unikatan video sadržaj kako biste došli do šire publike. Inspiraciju možete da pronađete kod strane ili domaće konkurencije (neka fokus bude na inostranoj).
Analizirajte konkurenciju
Konkurentski lokali vam mogu pomoći da unapredite svoj posao, tako da bi bilo poželjno da analizirate tržište i uočite sve nedostatke rivala. Primera radi, ukoliko konkurencija nema raznovrsne priloge, potrudite se da vaš lokal sadrži raskošnu ponudu. Ne kopirajte druge, već težite ka tome da svoj posao podignete na stepenik iznad.
Srodni tekstovi:
Čega se plaše provalnici?
I provalnici se plaše, da. Verovali ili ne i oni strahuju da će biti uhvaćeni, da će biti otk...
DetaljnijeKako naučiti dete da jede samo?
Učenje deteta da samostalno jede je prekretnica kako u razvoju deteta, tako i u životu roditelja. Tr...
DetaljnijeKo je bio Momo Kapor
U izdanju Pošte Srbije ove godine puštene su u opticaj i poštanske marke u okvi...
DetaljnijePrimena šinske rasvete
U traganju za optimalnim izborom rasvete jedno od rešenja može biti šinska rasveta. Ov...
Detaljnije