Koje sve markentiške trikove koriste prodavci velikih prehrambenih lanaca?


Ekonomija Ekonomija


Veliki prehrambeni lanci stvaraju značajnu konkurenciju u oblasti trgovine jedni drugima. Postalo je svojevrsno „takmičenje“ kako najbrže i najduže ostvariti privlačenje novih kupaca, zatim zadržati postojeće i povećati prodaju i zaradu. 

Savremeni tržišni uslovi iznedrili su različite načine za postizanje prednosti i razlikovanje od konkurencije. U tome pomažu mnogi marketinški trikovi, koji ističući korist i značajnost za kupce, ujedno kreiraju veliku vrednost za prodavce robe široke potrošnje.


Prvi trik: Izlaganje proizvoda i cena


U trgovinskim lancima postoje osobe koje su zaposlene isključivo da vode računa o rasporedu proizvoda i cena. Nekada su to bili komercijalisti, tačnije merčendajzeri, koji raspoređuju proizvode i cene određenih proizvoda. Danas sve češće sami lanci zapošljavaju svoje stručnjake u ovoj oblasti. Razlog je što pozicioniranje ima veliki uticaj na privlačenje pažnje i ponavljanje kupovine u objektu. U visini očiju izlažu se proizvodi čiji je cilj brza prodaja u velikim količinama, jer privlače najviše pogleda. Takođe, kada govorimo o cenama, one se izražavaju upečatljivim bojama i većim fontovima. To se posebno odnosi na akcijske cene i sniženja, koje su obično istaknute na većem formatu, jer kupci vole da kupuju artikle koji su sniženi.


Drugi trik: Stampanje kataloga


Pored isticanja cena, stampanje kataloga sa proizvodima koji su vikendom, sedmično ili mesečno na akciji, predstavljaju odličan trik za prodavanje robe.  Oni se dele velikom broju kupaca i potrošača, pa je njihova obimna štampa vrhunskog kvaliteta troškovno opravdana. Ovi katalozi nose se sa sobom iz objekta, pa ih pored kupaca mogu prelistati i ukućani i prijatelji. Vrlo su popularni i vidljivi, pa se zato i štampaju, bez obzira na broj strana. Odlični su za poređenje cena sa drugim objektima, ali to znaju i sami prodavci, pa u ove materijale plasiraju one proizvode za koje zasigurno znaju da imaju najpovoljniju cenu. 


Treći trik: Formiranje cena


Formiranje cena u trgovini pod regulativom je države i zakona, proizvođaća i samih potrošača. Stoga, uz maksimalno poštovanje zakona i potrošača, cene se često formiraju „sa zarezom“, odnosno ne kao celi brojevi. Razlog je privlačenje pažnje, jer kupci pamte prve dve cifre i vole da vide manju cenu, makar i razlika bilo u nekoliko para, pre nego veću, zaokruženu cifru. Ove, psihološke cene, podsticajno deluju na obim prodaje i čine kupce zadovoljnijim kupovinom, posebno kada se radi o velikim nabavkama, pa se jave i određene uštede. Takođe, isticanje akcijskih cena i onda kada nisu puno snižene jedan je od načina privlačenja pažnje. Naravno, cena mora biti i zaista snižena, ali ne mora u velikom rasponu.


Četvrti trik: Promocije u objektima


Promocija je moćan instrument marketinga. Direktno promovisanje proizvoda moguće je i vrlo izvodljivo u velikim trgovinskim lancima. Naime, kupcima se prezentuju proizvodi, njihove akcijske cene i daje mogućnost gratis isprobavanja i konzumacije na licu mesta. To će uticati na razvoj interesovanja kupaca, a i želju da ako dobiju neki poklon, ili mogućnost probe besplatne, kupe i više nego što su planirali. Ovaj vid promovisanja proizvoda je ciljno usmeren ka povećanju obima prodaje, ali uz isticanja značaja samog kupca i potrošača, na osnovu toga što im se daje mogućnost da bez novčanog izdatka testiraju proizvod i razviju želju za kupovinom. 

Aktivnosti marketinga usmerene su krajnje na zadovoljstvo kupaca, prodavaca, posebno u pogledu povećanog obima prodaje. Trikovi koji u tome pomažu su brojni i raznoliki. Ipak, izlistana su neka univerzalnija rešenja koja se mogu sresti u savremenim prehrambenim trgovinskim lancima, dajući mogućnost direktnog sticanja benefita za obe strane – kupca i prodavca. 




Srodni tekstovi:


Mere zaštite od urinarnih infekcija

Kod mnogih žena, a pogotovo kod trudnica dolazi do pojave urinarnih infekcija. Nelagodnosti u mokrać...

Detaljnije

Rent a car kao odličan izbor za obilazak novog grada

Većina turista kada poseti neki grad, kao sredstvo za oblizak znamenitosti koristi autobus ili taksi...

Detaljnije

Kako se vrši korekcija vrha nosa?

Jedna od danas najpopularnijih estetskih operacija, odnosno operacija koje se rade zbog ulepš...

Detaljnije

Zatezanje i oblikovanje celog tela putem Total Body Liftinga

Ukoliko ste se ranije borili sa preteranim viškom kilograma, pa se odlučili da poradite na to...

Detaljnije
Copyright © 2018 Moj Bazar. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS